ایمن داک

واقعیت مجازی : نحوه کاهش خطرات جسمی هنگام استفاده
0 (0)

تصویر واقعیت مجازی
امتیاز شما به این محصول چقدر است؟

 درد شانه ، سردردهای چشمی  و مشکلات دید – اینها همه از عوارض شناخته شده استفاده طولانی مدت از کامپیوتر است. اما هنگامی که از دسکتاپ دور می شوید و به واقعیت مجازی می روید چه اتفاقی می افتد؟

یک مطالعه جدید از دانشگاه ایالتی اورگان ارزیابی کرد که چگونه برخی از حرکات رایج  در واقعیت مجازی باعث فشار عضلانی و ناراحتی  می شود . این تحقیق برای اطمینان از ایمنی کاربر آینده در این فناوری در حال رشد است که نه تنها برای بازی بلکه برای آموزش به طور فزاینده مورد استفاده قرار می گیرد.

محقق جی کیم از کالج بهداشت عمومی و علوم انسانی OSU گفت: “هیچ استاندارد و راهنمایی برای تعامل واقعیت مجازی و تکامل آن وجود ندارد.” “ما می خواهیم اثرات مسافت ، مکان و اندازه های مورد نظر را ارزیابی کنیم تا بتوانیم این رابط ها را بهتر طراحی کنیم تا خطر آسیب دیدگی های اسکلتی و عضلانی به کاربر VR کاهش یابد.”

این مطالعه که به تازگی در ارگونومیک کاربردی با همتایان دانشگاه ایلینویز شمالی سای آخیل پنومودی ، ورا آنیش کوپپام و جاجین هوانگ منتشر شده است.کاربران واقعیت مجازی از هدست استفاده می کنند و در حرکات کامل و سه بعدی قرار می گیرند – برخلاف کاربران رایج رایانه ، جایی که یک میز یا دسته های یک صندلی ، نگاه داشتن از دست و بازو را در اختیار شما قرار می دهد.

محققان با استفاده از سنسورها بر روی مفاصل و ماهیچه های شرکت کنندگان ، از ضبط حرکت برای ثبت حرکات و الکترومیوگرافی برای اندازه گیری فعالیت الکتریکی در عضلات خود هنگام انجام حرکات معمول VR استفاده کردند. شرکت کنندگان با پوشیدن یک هدفون ، وظیفه داشتند که به نقاط خاص در اطراف یک دایره وارد شوند ، یا با انگشت خود رنگ های متفاوت در یک منطقه خاص را نشان دهند.

محققان آزمایشات را با تصاویر قرار داده شده در سطح چشم ، ۱۵ درجه بالاتر از سطح چشم ، ۱۵ درجه زیر سطح چشم و ۳۰ درجه پایین تر از سطح چشم تکرار کردند.

بدون توجه به زاویه ، کشیدن بازو مستقیم به بیرون باعث ناراحتی شانه در کمتر از سه دقیقه می شود. با استفاده طولانی مدت ، همانطور که اغلب  دستگاه های واقعیت مجازی احتیاج دارند ، ممکن است منجر به مشکلات عمده سلامتی مانند سندرم بازوی گوریل و آسیب های روتاتور کاف شود.

بعلاوه ، هدست سنگین VR ممکن است بار ستون فقرات گردن را افزایش داده و فشار بیشتری در گردن ایجاد کند.

کیم گفت ، در کاربران رایانه ، رابطه بین حالت های ناخوشایند یا حرکات مکرر و اختلالات اسکلتی عضلانی به خوبی شناخته شده است. “ما می خواستیم ببینیم که VR چگونه با تعامل رایانه ی انسانی مقایسه می شود.”

هدف از این مطالعه ایجاد یک پایه برای قرار دادن مطلوب و زوایای شیئی بود ، بنابراین توسعه دهندگان VR که به جلو می روند می توانند بازی ها و برنامه هایی را طراحی کنند که ناراحتی کاربر را به حداقل برساند.

محققان بر حرکات گردن و شانه تمرکز داشتند. آنها دریافتند که عملکرد در کار رنگ آمیزی بدترین حالت است. وقتی که شرکت کنندگان مجبور شدند سر خود را به پایین ۱۵ و ۳۰ درجه کج کنند. شدیدترین حالت و بالاترین فعالیت عضلانی با اهداف در ۱۵ درجه بالاتر از سطح چشم مشاهده شد ، زیرا شرکت کنندگان مجبور شدند دائماً گردن خود را حفظ کرده و وضعیت بازو را بالا ببرد. و ناراحتی در کار اشاره گر در ۱۵ درجه بالاتر از سطح چشم بزرگترین بود.

کیم گفت: “بر اساس این مطالعه ، ما توصیه می کنیم که اشیاء که بیشتر با آنها ارتباط برقرار می شود ، نزدیک به بدن باشند.” “و اشیاء باید در سطح چشم قرار داشته باشند ، نه بالا و پایین.”

این یافته ها می تواند تأثیر گسترده ای در این حوزه داشته باشد ، با توجه به تقاضای فزاینده  استفاده از دستگاه های واقعیت مجازی، تحلیلگران فناوری پیش بینی می کنند که تقریباً ۱۶۸ میلیون نفر در سراسر جهان تا سال ۲۰۲۳ از مدل های مختلف VR  استفاده کنند. بخش عمده ای از کاربران گیمرها هستند ، اما کاربردهای عملی VR به عنوان مثال مراقبت های بهداشتی ، ارتش ، آموزش و آموزش  و … می باشد

هدف اصلی کیم جلوگیری از اشتباهات گذشته است. به گفته وی ، هنگامی که اولین بار در دهه ۸۰ و ۹۰ رایانه شخصی ظهور کرد ، مردم اغلب به خطرات استفاده بیش از حد فکر نمی کردند تا اینکه خیلی دیر شد.
وی در انتها  افزود ، “ما دوست داریم اکنون بیشتر بیاموزیم و نه بعداً.”

ایمن داک

نوشته‌های مرتبط

">

iOS 12 تا حالا روی ۴۷ درصد از گجت‌های اپل نصب شده است
0 (0)

">

ال‌جی هم ساخت یک گوشی تاشو را رسما تایید کرد
2.5 (2)

">

گوشی میان‌رده نوکیا ۷.۱ رسما معرفی شد
5 (1)

">

ال جی V40 ThinQ رسما معرفی شد
0 (0)

1 (1)
">

بی‌مصرف‌ترین قابلیت‌های نرم‌افزاری گوشی‌های قدیمی سامسونگ
1 (1)

مشاهده
0 (0)
">

ساعت هوشمند LG Watch W7 با عقربه‌های مکانیکی معرفی شد
0 (0)

مشاهده

قوانین ارسال دیدگاه

دیدگاه‌ها

    admin

    لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است. چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است و برای شرایط فعلی تکنولوژی مورد نیاز و کاربردهای متنوع با هدف بهبود ابزارهای کاربردی می باشد. کتابهای زیادی در شصت و سه درصد گذشته، حال و آینده شناخت فراوان جامعه و متخصصان را می طلبد تا با نرم افزارها شناخت بیشتری را برای طراحان رایانه ای علی الخصوص طراحان خلاقی و فرهنگ پیشرو در زبان فارسی ایجاد کرد.

    admin

    لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

0