ایمن داک

۱۰ روش کاربردی برای داشتن انرژی مثبت در زندگی
5 (1)

10 روش کاربردی برای داشتن انرژی مثبت در زندگی
امتیاز شما به این محصول چقدر است؟

۱۰ روش کاربردی برای داشتن انرژی مثبت در زندگی

همه ما می خواهیم در زندگی روزمره خود احساس خوشبختی و بالندگی داشته باشیم و به هر کجا که برویم یک نگرش مثبت نشان دهیم. وقتی صحبت از تعامل اجتماعی می شود ،حتی این موضوع مهم تر می شود. شما آن را حس کرده اید. شما در یک گروه از مردم هستید و شخصی با ابر سیاه آویزان بالای سر خود به داخل جمع می آید.انرژی آنها شما را دفع می کند ، و ممکن است خلق و خوی خود را تحت تأثیر آن ببینید،متوجه می شوید کمبود انرژی مثبت وجود دارد و شما نمی دانید چه کاری انجام دهید.

بنابراین ، شما انرژی بی نظیر را چگونه می توانید حفظ می کنید؟ همه ما روزهای بدی داریم اما با چند ترفند ساده می توانید از اجازه دادن به رشد آن ابر سیاه خودداری کنید. چگونه می توان انرژی مثبت خود را برای خوش بینی پایدار پیدا کرد. بنابراین چرا انرژی مثبت تا این اندازه مهم است؟ آیا تا به حال این جمله را شنیده اید: “نگرش شما ارتفاع شما را تعیین می کند؟” نحوه درک خود و دنیای اطراف ما تأثیر عظیمی بر تجربیات ما دارد. دانشمندان فاش می کنند که تفکر مثبت چیزی غیر از خوشبختی و داشتن نگرش مثبت نیست. افکار مثبت باعث ایجاد ارزش واقعی در زندگی شما می شوند و به شما در شکل گیری واقعیت کمک می کنند ، شما را از درون بهبود می یابند و مهارت های باورنکردنی ایجاد می کنند که شما را به سمت اهداف بزرگتر خود سوق می دهد(میشل F. Scheier و چارلز اس)

 کارور مطالعه علمی خود را با عنوان “خوش بینی ، مقابله ، و سلامت این گونه بیان می کند:

 فقط در سال گذشته ، مطالعات و آزمایشهای علمی متعددی برای بررسی تأثیرات سلامتی از اتفاقات خوب اتفاق افتاده است ، که محققان آن را “خوش بینی وضع” می نامند. این مطالعات ثابت کرده اند که ارتباط مستقیمی از چشم انداز مثبت از زندگی با شما وجود دارد. سلامت کلی: جسمی ، عاطفی و روانی را شامل می شود. انرژی مثبتی که هر روز آن را پرورش می دهید منجر به کاهش احساس تنهایی و  افزایش انعطاف پذیری در برابر هر مشکلی در زندگی می شود . این سوختی است که شما را به سمت اهداف بزرگتر سوق می دهد. فریدریکسون یک محقق روانشناسی مثبت در دانشگاه کارولینای شمالی است و وی مقاله ای را منتشر کرد که بینش های شگفت انگیزی درباره تفکر مثبت و تأثیر آن بر روی شما ایجاد می کند. مهارت ها و کارهای او در میان زمینه های بسیار مشهور و مورد استناد قرار گرفته  و در زندگی روزمره جای تعجب آور است. تعجب می کنید که چگونه می توانید انرژی مثبت کسب کنید؟ ، در حالی که دیگران باید برای این کار تلاش کنند.  برای حفظ یک دیدگاه مثبت ، باید آموخت که چگونه می توان از انرژی مثبت به طور دائم استفاده کرد! در اینجا ما  ۱۱ راه برای ایجاد انرژی مثبت به شما نشان می دهیم

۱- از افکار و احساسات منفی خود آگاه باشید:

باربارا فردریکسون ، یک محقق روانشناسی مثبت در دانشگاه کارولینای شمالی ، در مقاله برجسته خود ، بینش شگفت انگیزی در مورد آنچه افکار و احساسات منفی به مغز شما انجام می دهد ارائه می دهد. بر اساس غرایز اولیه ما به عنوان مثال ، اگر شما در جنگل شکار می کردید و ناگهان با یک ببر روبرو می شوید ، مغز شما ترس را ثبت می کند. هر احساسی منفی به یک عمل خاص وصل می شود. در این حالت ، ترس گزینه های شما را برای دویدن تنگ می کند. چقدر این غریزه بقا در جامعه مدرن مفید است؟ واقعیت این نیست، واقعیت این است که ذهن شما برنامه ریزی شده است تا به همان روش به احساسات منفی پاسخ دهد. بنابراین هر بار که احساس ترس کردید ، خودتان را به طور خودکار از دنیای خارج خاموش کرده و گزینه های خود را محدود می کنید.  این به معنای اجتناب از احساس ترس یا عصبانیت نیست ، فکر نکردن به افکار منفی بسیار مهم است. همه این موارد برای ما اتفاق می افتد اما نحوه پاسخ شما به این مساىل بسیارمهم است. اگر تصمیم بگیرید که از آنچه اتفاق می افتد قربانی شوید ، انرژی منفی به  شما انگیزه می دهد. اما کاری که شما باید انجام دهید این است که: در مورد آن فکر نکنید متوقف شوید اگر کاری نتوانید برای بهبود آن انجام دهید (اگر اندیشه ای در مورد آن وضعیت پیش آمده ندارید  ، اجازه ندهید که این افکار ادامه یابد – خود را وادار کنید که به چیز دیگری فکر کند). انرژی منفی را گسترش ندهید! نعمتها و درسها را در هر شرایطی پیدا کنید. این ممکن است مدتی طول بکشد ، اما موفقیت آمیز است.

۲- از صحبت در مورد مشکلات و بیماری ها خودداری کنید

هرچه بیشتر در مورد مشکلات انرژی منفی ایجاد کنید، باعث میشود انرژی منفی در شما ماندگار شود

بله ، همه ما یک وقت هایی دلگیر می شویم ، یا ممکن است فقط به مشکلات فکر کنیم در اینجا چند قانون آمده است: فکر نکنید یا نگویید: “من خیلی مریض هستم ، احساس می کنم من با کامیون فرار کردم! من نمی دانم چگونه هفته را طی می کنم! ” فکر کنید یا بگویید: “من برخی مشکلات را دارم ، اما من مراقب خودم هستم و هر روز احساس بهتری دارم!” فکر نکنید یا نگویید: “این کار وحشتناک است! رئیس من احمق است و هیچ کس از من قدردانی نمی کند! ” فکر کنید یا بگویید: “من به دنبال شغل بهتری هستم و در ضمن سعی می کنم تا آنجا که می توانم یاد بگیرم و سود ببرم. در حقیقت ، رئیس من مثال عالی در مورد نحوه رفتار نکردن با کارمندان است! “

۳ – مدیتیشن

اگر یک مورد وجود داشته باشد که واقعاً به شما در افزایش ارتعاش و حفظ انرژی مثبت در زندگی کمک کند ، این مراقبه خواهد بود.

 

انرژی مثبت از طریق مدیتیشن

 

در این تحقیق ، فردریکسون و همکارانش فاش کردند افرادی که تجربه روزمره را مدیتیشن دارند ،احساسات مثبت بیشتری را نسبت به کسانی که اینگونه نیستند نشان می دهد. مهمتر از آن ، افرادی که مدیتیشن می کردند مهارتهای بلند مدت و ارزشمندی نیز داشتند. به عنوان مثال ، سه ماه پس از پایان آزمایش ، افرادی که روزانه مراقبه می کردند ، همچنان به افزایش ذهن آگاهی ، هدف در زندگی ، حمایت اجتماعی و کاهش علائم بیماری ادامه می دادند.

بیشتر افراد  در مورد مراقبه اشتباه می کنند زیرا آنها سعی می کنند از آن به عنوان ابزاری برای خلاص شدن از افکار خود استفاده کنند.استفاده از مراقبه به این معناست که همه چیز از جمله افکار ، احساسات و حتی احساسات یک ماهیت دارند.آنها ناپایدار هستند. آنها رخ می دهند و آنها از کنترل شما منصرف می شوند. بنابراین همانطور که مدیتیشن می کنید ، کاری که انجام می دهید این است که خود را با افکار و احساسات خود جدا کنید ، و آنرا درک کنید. این یک آگاهی متعالی نامیده می شود که به شما امکان می دهد تا روی انرژی مثبت عشق ، دلسوزی ، شادی ، صلح و وحدت زندگی کنید.

تمرین مراقبه به شما کمک می کند تا لحظه ای حضور خود را پرورش دهید. هنگامی که خود را از دنیای خارج خارج می کنید ، به ذات لحظه حاضر ضربه می زنید. و کاملاً در حال حاضر ، به آگاهی بالاتر و عاری از ترس و اضطراب می رسید

۴ – از شایعات اجتناب کنید

ذهن بزرگ در مورد ایده ها بحث می کند؛ ذهن متوسط درباره وقایع بحث می کند؛ ذهن کوچک درباره مردم بحث می کند. “

~ ایلانور روزولت

نه تنها شایعات غیر اخلاقی و سمی است بلکه فورا انرژی شما را نیز پایین می آورد. چرا چنین است؟

در اصل آن شایعات در مورد انتقاد و داوری دیگران است. به یاد داشته باشید که همه چیز انرژی است ، بنابراین هنگامی که تمرکز خود را بر داوری دیگران قرار می دهید ، انرژی منفی را طرح می کنید ، این به شما باز می گردد.

شایعات انرژی شما را پایین می آورد و جریان منفی انرژی را شروع می کند. این به هر دو روش کار می کند – وقتی خودتان شایعه ایجاد  می کنید و وقتی به شایعات مشغول هستید.هر وقت این کار را در زمینه انرژی خود می کنید ، انرژی خود را کاهش می دهید.

برای از بین بردن شایعات از زندگی خود ، دوستان صحیحی را انتخاب کنید که بتوانید دیدگاههای خود را با آنها در میان بگذارید و در مورد ایده ها بحث کنید.وقتی اعضای خانواده شما شروع به شایعات می کنند ، اگر نمی توانید از این کار جلوگیری کنید یا روند آن را تغییر دهید ، موقعیت خود را با روشی دوست داشتنی و دلسوزانه برقرار کنید.

۵ – با تلویزیون روشن نخوابید

این یک قانون اساسی است که شما باید تا حد ممکن در معرض رسانه های جمعی و رسانه های اجتماعی قرار دهید ، زیرا آنها به راحتی می توانند انرژی شما را کم کنند.به ویژه باید از برنامه های خشن تلویزیون و اخبار خبری که واکنش های غریزی شما را فعال و تقویت می کنند ، دوری کنید.و هرگز نباید با تلویزیون بخوابید زیرا نه تنها باعث اختلال در ریتم شبانه روزی شما به دلیل قرار گرفتن در معرض نور آبی بلکه بر ناخودآگاه شما نیز خواهد شد.

هنگامی که شما در خواب هستید ، ذهن شما به فرکانس دلتا مغز می رود. امواج دلتا کمترین سرعت از همه است. این دسترسی مستقیم به ناخودآگاه شماست. و این گزینه ایده آل برای برنامه نویسی عمیق و قدرتمند است.

بنابراین به جای اینکه ناخودآگاه خود را در مورد آنچه در تلویزیون پخش می شود قرار دهید ، می توانید به جای تأملات مثبت یا مراقبه هایی برای آرامش عمیق هنگام خواب گوش کنید.اگر این کار را بکنید صبح روز بعد احساس جوانی و بالندگی خواهید کرد.

۶- روزانه اوقاتی را برای نوشتن  شکرگزاری در دفتر خود قرار دهید

این مطالعه که در مجله تحقیقات در حوزه شخصیت منتشر شده است ، یک گروه ۹۰ نفری از دانشجویان مقطع کارشناسی را که به دو گروه تقسیم شده اند ، مورد بررسی قرار داد. گروه اول هر روز به مدت سه روز متوالی در مورد یک تجربه بسیار مثبت مثبت نوشتند. گروه دوم در مورد یک موضوع کنترل نوشتند.

 

انرژی مثبت

 

سه ماه بعد ، دانش آموزانی که در مورد تجربیات مثبت می نوشتند ، از میزان خلق و خوی بهتری برخوردار بودند ، مراجعه به مراکز درمانی کمتر بود و بیماری های کمتری را تجربه کردند.

قدردانی یکی از بالاترین احساسات لرزشی است که می توانید تجربه کنید.و هنگامی که هر روز لحظه شکر گزاری را در دفتر یاداشت می کنید ، فوراً با فکر کردن در مورد آن تجربیات مثبت ، انرژی خود را بالا می برید. به یاد داشته باشید که ذهن ناخودآگاه شما بین واقعیت واقعی و تخیل تفاوت ایجاد نمی کند. آنچه تصور می کنید به اندازه آنچه که با ۵ حواس خود درک می کنید واقعی است. بنابراین فکر کردن در مورد لحظات مثبت همان تأثیر تجربه واقعی را دارد.

یاداشت روزانه به معنای واقعی کلمه به شما این امکان را می دهد که تجربیات مورد علاقه خود را تکرار کنید و از آن استفاده کنید.نعمت های زندگی خود را تصدیق کنید و حداقل ۵ مورد را یادداشت کنید که هر روز از آنها سپاسگزار هستید.

۷- تجسم بهترین سناریوها برای داشتن انرژی مثبت در زندگی

همانطور که در بالا ذکر شد ، می توانید از تخیل خود برای فریب دادن ذهن خود به فکر مثبت استفاده کنید.ما تمایل داریم که بدترین سناریوها را در ذهن خود ایجاد کنیم ، اما در عوض ، به جای آنچه اشتباه پیش می رود ، تصور کنید که چه چیزی می تواند درست پیش برود. خود را آموزش دهید تا بهترین سناریو را تجسم کنید.با محوریت راه حل باشید نه مسئله محور. فقط به وضعیت ایده آل فکر کنید ، نه به وضعیت مشکل ساز فعلی.

 

۸- از گذشته بگذرید برای داشتن انرژی مثبت در زندگی

شما نمی توانید هر چیزی را خنثی سازی کنید.

دیگران را ببخش ، خود را ببخش.

از اشتباهات خود بیاموزید ، از اشتباهات دیگران بیاموزید ، به یاد داشته باشید  انرژی منفی که شما حمل می کنید مثل : کینه ، ناراحتی ، درد ، صدمه ، ناامیدی ، غم ، عصبانیت ، گناه را به فراموشی بسپارید و از آنها بگذرید. بگذارید همه آنها از وجودتان خارج شوند بروند.

۹- تا می توانید بخندید برای داشتن انرژی مثبت در زندگی

خندیدن بهترین درمان درد هاست.

 

انرژی مثبت از خوشحالی

مطالعات بی شمار ثابت کرده اند که خنده باعث کاهش هورمونهای استرس و افزایش سلولهای ایمنی و آنتی بادی های ضد عفونی می شود.

خنده باعث آزاد شدن اندروفین ها ، مواد شیمیایی طبیعی بدن می شود که به نوبه خود ، احساس کلی بهزیستی را ارتقا می بخشد.

خود را با افراد خوش ذوق که باعث خندیدن شما می شوند احاطه کنید. هرچه بیشتر بخاطر بسپارید بخندید.

۱۰ – فعالیت جسمانی خود را زیاد کنید(ورزش کنید)

ورزش از نظر جسمی شما را از مشکلاتتان برطرف می کند و همچنین شما را از نظر ذهنی دور می کند. اگر از چیزی نگران هستید ، باید به مغز خود فرصت پردازش امور را بدهید.

وقتی کار می کنید ، بدن شما BDBF (فاکتور نوروتروفیک مشتق شده از مغز) تولید می کند ، پروتئینی است که به ترمیم سلول های مغزی آسیب دیده از استرس کمک می کند.

ورزش همچنین سیستم بدن شما را به اندورفین های خوب  آغشته می کند  و فوراً استرس را رها می کند.و در وسط یک دوچرخه سواری طولانی ، پیاده روی یا شنا … یا در وسط دیوار کوهنوردی ، ممکن است ناگهان یک حماسه داشته باشید. یا حداقل برای مدتی حضور کامل داشته باشید و نگران آینده نباشید.

برچسب‌ها:
ایمن داک

نوشته‌های مرتبط

">

ال‌جی هم ساخت یک گوشی تاشو را رسما تایید کرد
2.5 (2)

">

گوشی میان‌رده نوکیا ۷.۱ رسما معرفی شد
5 (1)

">

ال جی V40 ThinQ رسما معرفی شد
0 (0)

">

بی‌مصرف‌ترین قابلیت‌های نرم‌افزاری گوشی‌های قدیمی سامسونگ
1 (1)

0 (0)
">

ساعت هوشمند LG Watch W7 با عقربه‌های مکانیکی معرفی شد
0 (0)

مشاهده
0 (0)
">

نگاهی به ۹ قابلیت جدید آپدیت اکتبر ویندوز ۱۰
0 (0)

مشاهده

قوانین ارسال دیدگاه

دیدگاه‌ها

0